"Béke az érkezőknek, áldás a távozóknak!"

2012. június 28., csütörtök

Nem lehet abbahagyni csirke

Nagyon régi recept, biztos, a legtöbben ismeritek is, de aki még nem, annak melegen ajánlom! :-) Én az anyukámtól tanultam, ő pedig egy kolléganőjétől, de emlékszem, korábban a Morzsáló Blogban egyszer egy olvasóm azt írta, hogy az eredeti recept Frank Júliától származik, szóval én mindenesetre közzéteszem őt, mint szerzőt, mert ez az étel isteni! :-)

A hús nagyon pikáns és ízletes - mintha nem is csirke lenne :-)))
(És igen! Házi kovászos uborkát ettünk hozzá...)

Alapvetően azt hiszem, csirkemellet kellene használni, de mi jobban szeretjük a combokat, mivel szaftosabb a húsuk, mint a mell filéknek, és szerintem könnyebben kezelhetők is a munka során. Nagyobb családi ebédekre ajánlom ezt a fogást, mivel kiadós és nagyon finom. S hogy abba lehet-e hagyni? Döntsétek el ti...! 

Nem lehet abbahagyni csirke

Hozzávalók: 8-10 csirkecomb, 12 púpozott evőkanál GM liszt, 2 púpozott evőkanál pirospaprika, 1 evőkanál tengeri só, 1 mokkáskanál majoranna, 1 evőkanál natúr szárnyas fűszer, 1 mokkáskanál őrölt bors, csipetnyi őrölt kömény, 5-6 gerezd áttört fokhagyma
A tetejére: 2 vöröshagyma felkarikázva, 2 csomag szeletelt (vagy reszelt) sajt, 2 nagy doboz tejföl, 4 evőkanál olaj, egy marék snidling /fokhagyma (opcionális - nekem volt itthon, csak azért tettem rá)
A tepsi kikenésére: vaj
Elkészítés:
0.) A lisztet összekeverjük a fűszerekkel. Gyakorlatilag egy fűszeres paprikás lisztet készítünk.
1.) A csirkecombokat megmossuk, lecsepegtetjük, majd megforgatjuk a paprikás lisztben, és szép sorban egy kivajazott tepsibe tesszük egymás mellé. A maradék lisztet a húsra szórjuk, a vöröshagymát a tetejére karikázzuk. A tejfölt elkeverjük az olajjal, és a csirkére kanalazzuk. Erre jön a snidling (vagy egy kis plusz fokhagyma), majd lefedjük a tepsit alufóliával és a sütőbe tesszük. 200 fokon kb. 1 órát sütjük, majd levesszük róla a papírt, sajttal megrakjuk, és addig sütjük (légkeveréssel), míg a sajt megpirul (ez kb + 20 perc). Főtt rizs, kovászos uborka, friss zöld saláta illik hozzá.

Paprikás lisztbe forgatva csak finomságot készíthetünk...
Épp, hogy befértek a tepsimbe...:-)
A hagymát ne sajnáljuk róla!
A kép csalóka: tejföl van a húson, nem habtejszín :DDD
Extra snidling - és ami nem látszik, fokhagyma (ez nincs az eredeti receptben)
Alaposan becsomagoljuk - és 1 órán át így sütjük
Reszelt sajtot kell szórni az eredeti recept alapján, de így szebb lesz,
és tálalni is könnyebb
Ugye, milyen guszta?
És a végeredmény




3 megjegyzés:

  1. Szia, Mirza! Az ilyen típusú kaják a kedvenceim, husi, sajt és egyéb finomságok összerakva, megsütve. Közben lehet dolgozni.:))) És a végén kész a finom ebéd, vacsora. Én is készítettem már nem lehet abbahagyni csirkét, annak kicsit más volt a receptje. De hát ez biztos olyan, hogy annyira finom, hogy mindenki továbbadja és tesz hozzá egy csipetnyit a saját ízléséből.:)
    Puszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez tipikusan olyan "sütőbedobós" ebéd, én is nagyon szeretem az ilyeneket. Azt hiszem, a fokhagyma nagyon feldobja, de gondoltam már, hogy néhány kolbászkarika sem ártana neki. Miben más a te recepted? Puszi!

      Törlés
  2. Pirospaprika helyett gyömbér, koriander és római kömény.:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...