"Béke az érkezőknek, áldás a távozóknak!"

2012. június 15., péntek

Eperkrémleves kókuszos-meggyes pitével


Noha az eperszezon utolsó napjaiban járunk, sikerült még egy adag epret vennem, de ezúttal nem lekvárt főztem belőle, hanem hideg krémlevest készítettem a családnak. Nem is akárhogy, kétféle verzióban: egyszer joghurtosan, egyszer pedig anélkül, és hogy kvázi desszertként tálalhassam, sütöttem hozzá egy könnyű, kókuszos-meggyes pitét. Persze, most azt gondolhatjátok, hogy jön a meggy az eperkrémleveshez? És ha nem próbáltam volna, biztos én is mereszteném a szemem, de higgyétek el, remekül passzol a pite és a leves! Mindjárt megmutatom, mit hogy csináltam...

A joghurt nélküli eperkrémlevest kifejezetten Ádámnak készítettem
... a tejszínhabot nem ette meg, csak dekorációnak használta a képhez :D
Nálunk mindenki nagyon szereti a gyümölcsleveseket, és anyukám régebben istenieket főzött nekünk. Igaz, ő még a régi, főtt-lisztes-habart verziót részesítette előnyben, én viszont a frissen összeturmixolt, mézzel ízesített, joghurttal és tejszínnel sűrített változatot kedvelem, ami ugyan talán jobban hasonlít egy frissítő turmixhoz, mint egy klasszikus gyümölcsleves, de szerintem sokkal egészségesebb (hiszen nem főzzük meg a vitaminokat), finomabb is, és lényegesen gyorsabban elkészül.

Előbb azonban zenéljünk, aztán jöhet a recept!  Ugly Kid Joe - Everything About You


Eperkrémleves - kétféleképpen

Hozzávalók: 1,5 kg eper, 5 dl (multivitamin) 100%-os gyümölcslé, 5 dl gyümölcsös joghurt, méz, porcukor
A tetejére: felvert tejszínhab
+ egy csészényi frissen mosott eper a leveshez
Elkészítés:
1.) Az epret megtisztítjuk, legalább 3x jó alaposan megmossuk, majd egy mély tálba tesszük. Hozzáadunk 5 dl gyümölcslevet, és botturmix segítségével simára mixeljük. Mézzel és egy kevés porcukorral ízesítjük, szép homogénre keverjük, hozzáadunk tányéronként 5-6 eperszemet, és azonnal tálalhatjuk. Ez lenne a joghurtmentes verzió, tejallergiásoknak, epéseknek, és mindazoknak, akik nem szeretik a tejtermékeket vagy nem ehetik valamiért.
2.) Akik viszont szeretik a joghurtos leveseket, keverjenek még hozzá 5 dl édes joghurtot (én barackot tettem bele), és a tetejét felvert tejszínhabbal díszítsék.
Mindkét változat nagyon finom, érdemes így is, úgy is kipróbálni! 

Eredetileg 1,7 kg volt a levesnek szánt eper súlya, de mindenki rájárt,
így mire előszedtem a botturmixomat, már 20 kdg-mal kevesebbet mutatott a mérleg
Dorka egyik régi, kiszuperált cumisüvege a kis mérőedényem
A gyümölcsleveseket többnyire mézzel édesítem, és a végén teszek bele csak
egy kis porcukrot
A joghurtmentes változat (a hab csak dekorációs elem), pitével
... és a joghurtos változat  - én ezt szeretem jobban
A levest öntetnek is használhatjuk, így a pitét esszük eperlevessel és nem fordítva:-)
A kókuszos-meggyes pitét elvileg desszertnek szántam, de amikor elkészültem vele, és kockára vágva tálra helyeztem őket, beugrott, hogy de jó lenne ehhez valami gyümölcsös öntet, és mivel az eperkrémleves már a hűtőben várakozott a sorára, adta magát, hogy a sütihez kínálva desszertté váljon... mint kiderült, a párosítás tökéletes lett! :-)

Kókuszos-meggyes pite

Hozzávalók: 20 dkg vaj, 10 dkg cukor, 1 vaníliás cukor, 4 tojás, 30 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, 1 evőkanál citromlé, 6 evőkanál gyümölcslé, 10 dkg kókuszreszelék
A tetejére: 1 üveg meggybefőtt (magozott)
Elkészítés:
1.) A tészta hozzávalóit egy mély tálban konyhai robotgéppel simára keverjük, majd egy sütőpapírral kibélelt kis (!) tepsibe öntjük. Ha nagyobb tepsibe öntjük, lapos lesz a tészta!
2.) Magozott meggyel megszórjuk a tetejét, majd előmelegített sütőben 180 fokon készre sütjük. Nem emlékszem pontosan, mennyi idő alatt lett kész, de kb. 35-40 perc lehetett. 

A tésztát pillanatok alatt össze lehet keverni
Kicsi tepsiben érdemes sütni, akkor lesz magas a tészta
Elvileg 10 dkg meggy kellett volna csak rá, ez azonban kb. 30 dkg
De minek is spórolnánk a meggyel??? :-)
Nem látszik a tepsi mérete a képen, de akkora, mint egy laptop
A kókusztól isteni illata van!
... a magasság kizárólag a tepsi méretével függ össze!
(Így ha nagy tepsiben akarjuk sütni, nagy családnak, érdemes dupla adagot készíteni)
Nagyon eteti magát - voltaképp még aznap elfogyott az utolsó morzsáig
Nektek melyik a kedvenc gyümölcslevesetek? És hogyan készítitek? Joghurttal vagy klasszikus lisztes habarással? Szoktatok-e sütit adni a leveshez, és ha igen, milyet? 

Mindenkinek szép, napsütötte hétvégén kívánunk! Mi itthon, nyugiban leszünk, mert Izabella két oltást is kapott ma, és belázasodhat tőlük. Szóval, pihenünk és csendesen bepálinkázunk...csak viccelek (ilyen hülye vicceim vannak, ha nem alszom eleget, és tudjátok, szoptatok még, szóval nem iszom).
Szombaton jönnek a barátaink, Zsuzsi és Szabi, nekik sütök valami finomat... és mivel csak holnap lesz a sütés, grill-ötleteket is örömmel fogadok. Spenótos göngyölt csirkemellben gondolkozom, esetleg baconbe csavart csirkemájban... Van jó grill receptetek?





12 megjegyzés:

  1. Hűű, imádom az eperkrémlevest. Iza nem lett kiütéses tőle? Emlékszem, nekem anno ettől az egy levestől indult be a tejem, csakhogy Dávid kiütéses lett tőle, merthogy az aprómagvas eper allergénként mutatkozott meg a tejcsiben. Úgyhogy utána jó sokáig mellőznöm kellett ezt a finomságot.:)
    Grill receptek /ötletek nekem is jól jönnének..tele van velük az internet, de nem igazán tudom melyek lehetnek olyan nagyon jók.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No, hát miután megettem a levest, és délután Iza szopizott, utána ugrott be, hogy mi van, ha csalánkiütést kap szegénykém? De szerencsére nem lett semmi baja... így aztán simán ettem nyersen is epret, és a kész eperlekvárból is bátran kanalaztam. Nem ártott Selyemfejecskének. :-)) Úgy is hívom, hogy Séró. :DDD Javaslom a grill pizzát, valami isteni... Nézd: http://decens.hu/grillezett-finomsagok.html
      Én holnap baconbe tekert csirkemájat és aszalt szilvát sütök, persze, ha kapok.

      Törlés
  2. A leves is és a süti is nagyon szuper. Pont egy ilyen pite receptet kerestem múlt hétvégén (nem találtam), ki fogom próbálni!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, előbb kellett volna ezt a levest megcsinálnom, lévén, hogy már alig lehet epret kapni, de idén valahogy elaludtam. Résen kell most már lennem, mi mikor érik, hogy mindent időben meg tudjak csinálni. De ez a leves szerintem remek meggyből is, málnából, szederből, barackból, voltaképp minden gyümölcsből, csak az arányokat kell tartani! Köszi, hogy írtál! Puszi!

      Törlés
  3. Hűűű,de jól néz ki! :D
    Nekünk a kertünkben folytontermő eprünk van,de irdatlan sokat terem és hatalmas nagy szemű.Volt,hogy még novemer elején is termett!Most egy picit leállt,aztán 2 hét múlva újra lehet róla szedni. :) A meggyfa is tele van gyümölccsel,azt hiszem meg is van,hogy milyen sütit sütik holnap! :) Köszi Mirza az ötleteket !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a folytontermő eper szuper lehet. Üvegházatok van? Vagy mettől meddig van ez az eper? A meggy levesnek is remek, és szósznak, husikhoz.:-) Köszi, hogy írtál! Mirza

      Törlés
  4. Szia Mirza! A gyümölcsleveseket én is így szeretem, semmi liszt és habarás, csak könnyedén.

    Nálatok szokott gond lenni oltás után? Eddig mindig megúsztuk láz nélkül. Ráadásul a szuri után két nyaffantás volt, és nem sírt a kislány (csak roppant szemrehányóan nézett).

    Bartush

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bartush, Iza is nagyon hősies volt, nem is nagyon sírt, csak itthon kezdett rá, álmában. Nem is sírni, hanem tudod, úgy nyünyögni. Most is picit sírdogál (alszik), de elesettebb, nyűgösebb, mint máskor. A doki szerint a 3. napra lázasodhat be, de remélem, erre nem kerül sor. Kicsit taknyos is, Dorkától benyalta egy kis bacit? Nem tudom, de bízom benne, hogy holnapra már jobban lesz.
      Én is minden gyümölcslevest így csinálok, főzés és habarás nélkül. Gondolkozom is, mi legyen a következő? :-)

      Törlés
  5. Szia Mirza!Nagyon megtetszett a süti recept és éppen ma szüreteltük le a meggyet úgyhogy holnap ki is próbálnám!Egy kérdésem lenne csak milyen gyümölcslé kell bele?Lehet a gyümölcslevest is kipróbálom meggyből abból is fini lehet!!Köszönöm a sok-sok ötletet,nagyon klassz az új blog,nagyon tetszik,hogy hetente több bejegyzést írsz!!Üdvözlet az egész családnak!

    VálaszTörlés
  6. Szia Szilvi, bármi megteszi, én multivitamint tettem bele, de jó a narancs is például. Az a lényeg, hogy ne legyen savanyú, és a mértéket tartsd, mert akkor lesz jó a tészta állaga. :-) A leves szuper lesz meggyből is, csak vigyázz a magokkal! :-)
    Nagyon örülök, hogy tetszik a blog, remélem, velünk tartasz! Puszi nektek is: Mirza

    VálaszTörlés
  7. Kedves Mirza!Nagyon köszönöm a segítséget!Előre látók voltunk,kimagozva raktuk el a meggyet!:)
    Már a mme-n is nagy lelkesedéssel olvastalak és ide is hűséggel követelek mivel sok kedvenc receptemhez fűződik a te neved,ilyen anyukád kakaós csigája,és gianni féle pizza tészta ami már az ismerősi körben is sikerrel terjed!Nálunk a hétvégén is az volt!Tehát maradok hű olvasód!A sütiről pedig holnap beszámolok!Még egyszer köszönöm!

    VálaszTörlés
  8. Csak azért írtam a meggymagot, mert én egyszer ledaráltam egyet a botturmixommal, és utána bőgve szűrtem át az egész levest mérgemben. :-)))
    Örülök, hogy tetszenek a receptjeink. Anyukám 2 hete nekem adta a szakácskönyvét, amit lánykora óta vezetett...szóval mindent végigsütök-főzök belőle, és közzéteszem. Remélem, lesz még olyan kedvenced, mint a kakaós csiga és Gianni pizzája. :-) Puszi és köszönöm a kedvességed! Mirza

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...