"Béke az érkezőknek, áldás a távozóknak!"

2012. március 26., hétfő

Vörös áfonyás sült túrótorta, egy igazi különlegesség

Azt mondják, azoknak a nőknek lesz kislányuk, akik jobban kedvelik a tej alapú, kalciumban gazdag ételeket, mint más élelmiszer csoportokat, azaz szívesen esznek joghurtot, kefirt, túrót, sajtféléket és gyakran isznak tejet, kakaót, tejeskávét, ivójoghurtot, valamint tejes gyümölcsturmixokat. Nem tudom, ennek mennyi alapja lehet, de tény, hogy én nagy tej- és joghurtrajongó vagyok, és hamarosan kétszeres lányos édesanya leszek... :-)

Noha régebben megelégedtem volna tálalásként egy kis porcukorral, mostanra sokat adok a díszítésre, ami kb. + 5 percet vesz igénybe, a látvány azonban magáért beszél... :-)

A túrót minden formában szeretem, de leggyakrabban kőrözöttet készítek belőle, máskor Norbis ananászos-túrós rétest sütök (ez nagy kedvencem), de szeretem a pudingos-túrós hideg desszerteket is (ezekből már jó néhányat próbáltam és nagyon jól sikerültek), illetve a sült túrótortát is, amit még csak egyszer volt szerencsém a család elé varázsolni, de őrült nagy sikert értem el vele. 

Ezúttal hasonló süteményt készítettem, ám egy picit másképpen, és a fogadtatás most is pazar volt. Szívből ajánlom mindenkinek, aki szereti a piskótamentes, könnyű túrótortákat, a tejszínhabot és a gyümölcsöket! :-)

Ádám is egyre szebb képeket készít, engem személy szerint lenyűgöznek az ilyen beállítások

Vörös áfonyás sült túrótorta

Hozzávalók: 1 kg túró, csipetnyi só, 12 dkg vaj, 20 dkg porcukor, 3 tojás, 1 csomag vaníliás pudingpor, fél csomag sütőpor, 7 dkg búzadara, 1 alma, 1 kis doboz (kb. 300 ml) apróra vágott ananász a levével együtt, 10 dkg vörös áfonya (aszalt)
Elkészítés:
1.) A túrót áttörjük (de ha elég krémes fajtát veszünk, ezt a lépést megspórolhatjuk), majd egy mély tálban összekeverjük a vajjal, cukorral, pici sóval és a tojássárgával.
2.) Hozzákeverjük a pudingport, a sütőport és a búzadarát, belereszeljük a lehéjazott almát és hozzáadjuk az ananász konzerv 3/4 részét az összes levével együtt (ha száraznak látjuk a túrót, belerakhatjuk az egészet), valamint az aszalt vörös áfonyát.
3.) A tojásfehérjét kemény habbá verjük, és hozzákeverjük a túrós masszába.
4.) Egy kapcsos tortaformát (én teflonosban sütöttem) kivajazunk és búzadarával megszórunk, és belesimítjuk a túrós masszát.
5.) 200 fokra előmelegített sütőben kb. 55 perc alatt készre sütjük a tortát. Kihűtjük teljesen, tálra szedjük, majd felvert tejszínhabbal, citromkarikákkal, meggy szemekkel és megmosott citromfű levelekkel díszítjük. 
 
 A túrótorta hozzávalói is szépen festenek így ebben a fehér tálban :-)

 A tojásfehérjét kemény habbá kell verni, ettől könnyebb lesz majd a torta

 A túrós masszát kivajazott, grízzel megszórt kapcsos tortaformába kell simítani

 Így néz ki a túrótorta sütés után. Azt hiszem, én egy picit mindig mindent túlsütök. 5 perccel korábban sokkal világosabb volt, de nekem így jobban tetszik. Szóval, lehet, hogy elég a sütésre 50 perc is. 

 Ezt a csipkés papírt egy csomaggal az Aldiban vettem kb. 2 éve, és iszonyú sokat használtam már belőle, de még mindig van vagy 12 darab. Ha láttok ilyesmit máshol, és nem drága, érdemes bespájzolni belőle, mert minden süteményt feldob, és még csak nem is romlékony.

 Felvert, porcukorral édesített tejszínhabbal kentem meg a torta tetejét, és 5 karika megmosott citrommal díszítettem, de hiányzott róla még egy kis piros...
 ... így kerültek rá a meggyszemek (amiből tettem egy tálra is, hogy akinek kedve van, a torta mellé is ehesse - mondanom sem kell, majdnem az egész üveg elfogyott), és némi citromfű levél

... és íme, egy szelet a sült vörös áfonyás-ananászos túrótortából. :-)

 Még az ablakon bekandikáló napsugarak is jól megnézték maguknak ezt a szeletet... :DDD

Kapcsolódó receptek: 

Epres túrótorta >>>
Lusta túrós >>> 
Ananászos-túrós rétes >>>
Túrós pite >>>
Barackos túródesszert >>>
Reszelt kakaós túrós sütemény >>>

Ha van finom túrós süti receptetek, szívesen veszem, ha megírjátok nekem és a többieknek! :-)
Előre is köszönöm szépen! A címem: eszter.ordody@gmail.com

2 megjegyzés:

  1. Kedves Eszter! Sütés nélkül készül a túrós-kekszes szelet.
    Barna tésztához kell 60 dkg darált háztartási keksz,10 dkg porcukor, 10 dkg kakaópor, 4 dl tej, 1 ek./kihagyható/ rum.
    a fehér krémhez 50 dkg túró, 25 dkg mascarpone 10 dkg porcukor és 1 csomag zseléfix kell.
    csokimáz:2 ek kristálycukrot, 3 ek vizet hólyagosodásig hevítünk, majd 2 ek. kakaóport simára keverünk és 5 dkg vajat teszünk bele. Langyosra hűtjük.
    A barna tésztához az összetevőket jól összekeverjük és egy tepsibe tesszük.A 4 dl tejet megoszthatjuk úgy, hogy 2 dl tej, 2 dl. meggylé, talán még finomabb is lesz.
    A fehér masszához valókat összekeverjük és a barna kekszkeverékre tesszük.
    A tetejét csokimázzal díszítjük.
    Szeretettel cicus

    VálaszTörlés
  2. Kedves Cicus, nagyon szépen köszönöm a receptet! A sütés nélküli sütik különösen a kedvenceim! :-) Puszi: Eszter

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...